Kultovní McLaren F1 se dočká nástupce, o supersport ale nepůjde!

Nástupce legendární F1 je za dveřmi

Kdo by si nepamatoval na legendární McLaren F1. Ikonu automobilového světa devadesátých let. Mistrovské dílo Gordona Murraye a Petera Stevense. Již mnoho let voláme po jeho nástupci. A jak se zdám již brzy se ho skutečně dočkáme!

Když se McLaren F1 objevil na scéně, vyrazil dech prakticky celému světu. To nejen svým netradičním a agresivním designem, ale i svým nezvyklým rozmístěni trojice sedadel, kdy řidič seděl uprostřed vozu a dva pasažéři za ním. To přineslo nejen lepší rozmístění hmotnosti vozu, ale i lepší výhled pro řidiče. Ten si navíc díky centrálnímu umístění sedadla mohl připadat opravdu jako pilot monopostu F1.

Ikona plakátů hlásí návrat

Tento jedinečný stroj se stal nejoblíbenějším supersportem devadesátých let. Ať v civilní či závodní verzi jste jej mohli zaručeně najít na zdech každého chlapeckého pokoje. A jak se zdá, tato legenda se dočká nástupce.

Za jeho vývoje a výrobou nebude stát nikdo jiný než divize McLaren Special Operations. Vůz vyvíjený tímto šíleným oddělením McLarenu má opět do světa hypersportů přinést ono legendární rozmístění trojice sedadel, kterým se chlubil model F1. Na rozdíl od svého předchůdce se ale nemá jednat o čistokrevný supersport. Má se totiž jednot o luxusní „GéTéčko“ s parametry hypersportu. McLaren o tomto vozu proto ve svých oficiálních mluví jako o voze zcela nové kategorie – Hyper-GT. McLaren dokonce prohlašuje, že se bude jednat o nejluxusnější a nejdokonalejší vůz, který kdy McLaren postavil.

Silueta nástupce legendárního McLarenu F1

Bespoke Project 2

Prozatím je vůz bez svého oficiálního názvu. McLaren Special Operation o tomto modelu prozatím hovoří pod jeho kódovým označením BP23. Zahraniční kolegové tento název rozklíčovali jako „Bespoke Project 2“. Má se tedy jednat o určitý druh zakázkové výroby a trojka na konci má odkazovat na trojmístný interiér.

Vůz bude samozřejmě tvořen jako supersporty od britského McLarenu zejména uhlíkovým vláknem. To včetně základního monokoku tak i karoserie. O pohon vozu se má starat prozatím nijak nespecifikovaný hybridní systém. Dá se ale očekávat jeho příbuzenství s tím, jenž využívá současný McLaren P1.

Vzniknout má pouze 106 exemplářů, stejně jako u legendárního modelu F1. McLaren v oficiálním prohlášení nezapomněl uvést, že všechny vozy jsou již zamluveny. Na silnicích by se měla tato novinka objevit zhruba v roce 2019

Petr Mika

Redaktor

Bez komentáře

Přidejte komentář

Váš e-mail nebude nikde publikován.

Můžete použít tyto HTML tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>