
10 fotek
Lamborghini má novou vlajkovou loď
Turba, turba a turba. Tak by se dala ve zkratce popsat situace na poli současného automobilového průmyslu. Kvůli nadvládě evropských emisních limitů je downsizing stále na vzestupu a z atmosférických motorů se stal vymírající druh. Naštěstí na světě existuje jedno místo, kam zřejmě zpráva o trendu downsizingu nedorazila. Tím je italské město Sant’Agata, ve kterém sídlí veleslavná automobilka, jenž v roce 1962 založil Ferrucio Lamborghini.
Sant’Agata – místo kde je svět stále v pořádku
Tato italská automobilka je jedna z mála současných výrobců sportovních vozů, která je stále věrná konstrukci atmosférických motorů bez přeplňování. Největším současným motorovým klenotem Lamborghini, samozřejmě není nic jiného než masivní dvanáctiválcové véčko o objemu 6,5 litru. Tento mohutný agregát burácí v útrobách vlajkové lodi Lamborghini – v mocném Aventadoru. Ten se na trhu ale pohybuje již šest dlouhých let. Není proto divu, že se Italové nedávno předvedli s novým faceliftem, který přinesl více, než jen novou tvářičku tohoto mocného supersportu.
Písmeno „S“ a 40 koní navíc
Facelift, který přinesl Aventadoru přídomek „S“ za jméno je skutečně mnoho. Začněme u již zmíněného motoru. Ten se dočkal několik vylepšeních, mezi které patří úprava jeho softwaru nebo inovované a odlehčené výfukové potrubí. Díky tomu a dalším několika úpravám se motorářům podařilo navýšit jeho výkon ze 700 na 740 koňských sil. Zvýšení se dočkal i točivý moment a to na hodnotu 690 Nm. Ten je následně přenášen skrze sedmistupňový automat na všechny čtyři kola. Zmíněný systém pohonu všech kol se nově chlubí funkcí natáčení zadních kol. Díky této výrazné inovaci má být Aventador v zatáčkách nesrovnatelně mrštnější a agilnější.
Zlepšení o 130 %
Facelift ale nepřinesl pouze nový pohon všech kol a vyšší výkon. Aventador S rozeznáte od staršího Aventadoru i díky jeho modernizované vizáži. Ta si bere velkou inspiraci u hardcore Aventadoru SuperVeloce. Přejímá jeho agresivní přední nárazník, přední lízátko i agresivnější přední kapota. Mohlo by se zdát, že veškeré nové díly na přední části vozu složí jen pro parádu. Toto tvrzení je ale daleko od pravdy. Veškeré nové díly karoserie jsou totiž funkční, vysoce funkční. Ve skutečnosti se díky nim podařilo inženýrům Lamborghini zvýšit přítlak na přední nápravě o těžko uvěřitelných 130 %!. Významný nárůst přítlaku se objevil i nad zadní nápravou. Zde se tato hodnota navýšila o celých 60%.
Díky těmto úpravám aerodynamiky, zvýšení výkonu a významné úspoře hmotnosti (Aventador S váží pouze 1,6 tuny) dosahuje tato italské novinka rychlosti 100 km/h za 2,9 sekundy. Během 9 sekund se dokáže rozpálit již na 200 km/h a zrychlování se zastaví až na hodnotě 350 km/h.