Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?

146093_1_5
Zobrazit galerii
14 fotek
146076_1_5
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
146076_1_5

146087_1_5
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
146087_1_5

146093_1_5
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
146093_1_5

146097_1_5
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
146097_1_5

146086_1_5
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
146086_1_5

146085_1_5 (1)
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
146085_1_5 (1)

1
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
1

2
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
2

4
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
4

3
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
3

6
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
6

5
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
5

7
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
7

8
Legendární Nissan GT-R se dočkal faceliftu. Co přinesl nového?
8

Omlazená Godzilla přichází

Stavba nové, revoluční generace supersportu, který tvoří vlajkovou loď společnosti, není snadný úkol. To je také důvod, proč japonský Nissan neustále odsouvá příchod nové generace vozu GT-R. A protože původní GT-R je tu s námi již od roku 2007 a před nedávnem přišel čas pro jeho další omlazení, aby s námi ještě pár let vydržel.

Co s sebou facelift přinesl?

Úpravy exteriéru působí na první pohled jen jako kosmetické úpravy, vězte ale, že každá úprava vozu, v sobě krom agresivnějšího vzhledu, skrývá i své funkční odůvodnění. Například nová maska chladiče působí ostřeji a přibližuje mocné GT-R po designové stránce ostatním produktům z portfolia Nissanu. Zároveň ale přivádí do motorového prostoru více vzduchu, což se pozitivně projevuje na chodu a výkonu upraveného agregátu. Upravená kapota, nárazníky a rozšířené prahy zase poskytují vozu vyšší úroveň přítlaku, kterého u supersportu není nikdy dost.

Úprav se dočkal i interiér a technika pod kapotou. Namísto prázdných řečí o nové dotykové obrazovce a redukci tlačítek z 27 na 11 se zaměřme na to podstatnější. Tím je samozřejmě již zmíněný upravený motor.

Vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, s dvojicí turbodmychadel nyní produkuje výkon 570 koňských sil, což znamená nárůst o 20 koní. Točivý moment motoru se nezměnil a stále činí úctyhodných 632 N.m.  S motorem spolupracuje nadále šestistupňová automatická převodovka s dvojitou spojkou, která se chlubí plynulejším a tišším řazením. Co se rozhodně za tichá označit nedá je nový výfukový systém vozu. Úpravou prošel zejména systém aktivního vylepšení zvuku. Po zkušenostech se staršími kusy GT-R se již nemůžeme dočkat, jak bude „zpívat“ to nové.

Pokud vás Nissan GT-R 2017 zaujal, je už možné si jej objednat. V základní verzi bez příplatků vás tato japonská bestie vyjde na 2 660 000 Kč.

Je vám 570 koní málo? Pak je Nismo přesně pro vás.

Je-li vám ale běžná verze GT-R, s maximální rychlostí přesahující 300 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy stále málo, máme pro vás řešení. Nissan totiž spolu s „obyčejným“ GT-R omladil i jeho hardcore verzi s přídomkem Nismo.

Nismo na svém exteriéru představuje prakticky totožné úpravy jako běžná verze, jen je přivádí do nového rozměru. Například přední nárazník, lízátko i prahy, jsou kompletně vytvořeny z uhlíkových vláken. Nárůst přítlaku u verze Nismo potvrzuje i prohlášení Nissanu, dle kterého nové GT-R Nismo produkuje nejvyšší přítlak ze všech kdy homologovaných vozů této japonské značky.

Díky tomu a celkovému zpevnění karoserie si mohli technici dovolit tuhé tlumiče, pružiny a stabilizátory z dílny Bilsteinu. Díky tomu je nové Nismo schopné snést vyšší příčné přetížení v zatáčce než jeho předchůdce.

Co se ale v porovnání s předchozí generací ostré verze nezměnilo, je výkon 600 koňských sil a točivý moment 652 N.m.

Nissan bohužel prozatím nezveřejnil cenu, za kterou bude možné si GT-R Nismo 2017 pořídit, je ale pravděpodobné, že se bude jednat o hodnotu přesahující čtyři miliony korun.

Bez komentáře

Přidejte komentář

Váš e-mail nebude nikde publikován.

Můžete použít tyto HTML tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>