Octavia RS přijíždí s novou podobou. Jak se vám líbí čtyřoká?

0ctavia-rs-1
Zobrazit galerii
4 fotek
0ctavia-rs-1
Octavia RS přijíždí s novou podobou. Jak se vám líbí čtyřoká?
0ctavia-rs-1

0ctavia-rs-2
Octavia RS přijíždí s novou podobou. Jak se vám líbí čtyřoká?
0ctavia-rs-2

0ctavia-rs-3
Octavia RS přijíždí s novou podobou. Jak se vám líbí čtyřoká?
0ctavia-rs-3

0ctavia-rs-4
Octavia RS přijíždí s novou podobou. Jak se vám líbí čtyřoká?
0ctavia-rs-4

Kráska nebo ošklivka? Pomohl Octavii paket RS?

V našem nedávném článku jsme vám přinesli informaci o chystaných novinkách, které pro nás chystá česká automobilka Škoda Auto. Mezi nimi jsme zmínili i příchod nové faceliftované Octavie RS. Netrvalo dlouho a nejsilnější produkční Octavia se ukázala světu!

Čtyři oči jako hlavní téma faceliftu

Co vás jako první přímo praští do očí je nová příď Octavie RS. Ta zaujme díky čtveřici hlavních světlometů. Ty se v posledních týdnech staly předmětem vášnivých diskusí. My se zde nebudeme pouštět do hodnocení, zda se jedná o krok správným či špatným směrem. Sám za sebe ovšem připustím, že se mi tento krok od Škody zdá dost sympatický a odvážný. Když se bavíme o zmíněných světlometech, nesmíme opomenout fakt, že se tyto kontroverzi vyvolávající lampy nově chlubí špičkovou LED technologií. Kdo očekával podobně dramatické změny designu i na zadní části vozu, ten bude zklamaný. Stejně jako u civilního faceliftu se úpravy zadní části týkají pouze nové grafické podoby svítilen ve tvaru písmene C.

0ctavia-rs-2

Na diferenciál zapomeňte

U sportovních vozů nás ale spíše než jejich tvářička, zajímá jejich technika. Začněme tedy u podvozku. Ten je v porovnání s původní Octavií RS snížen o 15 mm a rozchod zadních kol byl zvětšen o 30 mm. Vůz stojí v základní konfiguraci na sedmnáctipalcových kolech. Za příplatek se ovšem můžete těšit i na kola osmnácti a devatenáctipalcová. Bohužel jsme se nedočkali přítomnosti elektronického diferenciálu na přední nápravě. Ten je tak stále nahrazován systémem XDS+, který při průjezdu zatáčkou brzdí vnitřní kolo. Připravte se tedy na vyšší opotřebovávání brzdových destiček i kotoučů.

0ctavia-rs-4

Výkon navýšen, bohužel jen na oko

Konečně se dostáváme k motorové části. Oblíbený vznětový agregát 2,0 TDI žádnou změnou neprošel a jeho výkon činí stále 184 koní. S tímto motorem sprintuje Octavia RS z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a maximální rychlost činí 232 km/h. Vedení Škody před odhalením Octavie RS mluvila o navýšení výkonu u dvoulitrového benzínového motoru 2,0 TSI. K tomu skutečně došlo, bohužel ne v takové míře, jak jsme očekávali. Výkon byl totiž navýšen o pouhých 10 koní. To má svůj důvod. Nově se totiž může Škoda ve své propagační kampani chlubit faktem, že faceliftovaná Octavia RS se stává nejvýkonnější produkční Octavií. Díky výkonu 230 koňských sil se totiž tato novinka vyrovná Octavií RS230, která se tímto titulem chlubila doposud. Tato verze RS230 ovšem stále Octavii RS hravě překoná, a to díky přítomnosti samosvorného diferenciálu, o jehož nepřítomnosti jsme se již u modernizované Octavie RS zmiňovali výše. Zpět ale k Octavii RS a jeho motoru 2.0 TSI. Verze vybavená tímto motorem je schopna zrychlovat z klidu na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximální rychlost činí elektronicky omezených 250 km/h.

 

 

Petr Mika

Redaktor

Bez komentáře

Přidejte komentář

Váš e-mail nebude nikde publikován.

Můžete použít tyto HTML tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>