Škoda Octavia Scout přijíždí. Čtyřoký dobrodruh je tu!

HyperFocal: 0

Zachrání Scout vizáž Octávie?

Nedávno jsme vás informovali o odhalení podoby omlazené Škody Octavie RS. Netrvalo dlouho a mladoboleslavská automobilka nám odhalila podobu dalšího derivátu faceliftované Octavie. Tím je oplastovaná verze Scout.

Oblíbený český dobrodruh

Verze Scout se poprvé v nabídce tuzemské automobilky objevila s příchodem druhé generace oblíbené Octavie jako její druhý derivát po sportovní verzi RS. Ihned po svém uvedení na trh se stala nesmírně oblíbenou. Za to vděčila nejen svému robustnímu vzhledu, který umožňovala vyšší světlá výška a plasty chránící podvozek, ale i praktičnosti, dobrým jízdním vlastnostem a slušné průchodnosti v terénu. Na tyto vlastnosti navázala třetí generace Octavie, která verzi Scout posunula na zcela novou úroveň, alespoň co se designové stránky týče. Nyní přišel čas na odhalení nové podoby „Scoutu“, vycházející z faceliftované podoby Octavie třetí generace.

161221-skoda-octavia-scout-1

Nejvíc sexy!

Civilní Octavie je se svým novým faceliftem označována za nejošklivější škodovku posledních let. Toto tvrzení alespoň částečně zmírnil příchod ostré verze RS. Čekali jste tedy, že i verze Scout bude muset snášet vlnu odporu, a že bude muset snášet vlnu nelichotivých přídavných jmen? Omyl je ale pravdou! Nová Škoda Octavia Scout byla totiž ihned po svém odhalení označena odborníky za nejhezčí současnou Octavii.

Ptáte se, co stojí za tím, že ve verzi Scout je najednou čtyřoká Octavia tak sexy? Inu jde o kombinaci upravených nárazníků a prahů, které se nyní chlubí plastovými lemy, která chrání tyto části před kameny, větvemi a dalšími překážkami, které může Scout potkat při jízdě mimo zpevněnou vozovku. Svůj podíl na úpravě vzhledu má i vyšší světlá výška vozu, která v porovnání s běžnou Octavií Combi narostla o 30 mm. Tyto úpravy doslova podtrhují tolik probíranou čtveřici předních světlometů s Full LED technologií, upravenou masku chladiče nebo nové zadní svítilny s upravenou grafikou.

Není terénní jen na oko?

Octavia Scout se snaží navodit dojem, že se jedná o offroad v praktickém balení. Co tedy tuto „drsňáckou“ verzi českého evergreenu odlišuje od její verze civilní krom změn v designu? Začněme u nájezdových úhlů. Ty se díky, již zmíněným, novým nárazníkům zvětšily na 16,6 stupně vzadu a 14,5 stupně vpředu. Samozřejmě u verze Scout nesmí chybět pohon všech čtyř kol.  Ten je řízen elektronickou lamelovou spojkou. Dalším pomocníkem při jízdě v terénu je elektronická uzávěrka diferenciálu, aktivní jak na zadní, tak i přední nápravě, známá pod zkratkou EDS. Největší změnou, kterou přinesl facelift Scoutu najdeme na voliči jízdních režimů. Sem poprvé v historii Octavií zavítal režim Offroad.

HyperFocal: 0

Vrchol si zaslouží vrcholné motory

Verze Scout patří společně s ostrým „eReSem“ mezi vrcholné provedení Octavie. Je proto jasné, že paleta motorizací bude obsahovat jen to nejlepší co Škoda v současné chvíli nabízí. Na výběr tedy máme jeden benzínový a dva naftové agregáty. Jde o zážehovou osmnáctistovku TSI o výkonu 180 koňských sil a dvojici dieselových dvoulitrů TDI. První z nich je naladěn na výkon 150 koní a druhý se chlubí 184 koňmi. S benzínovým motorem 1,8 TSI dokáže Scout zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 vteřiny a je schopen dosáhnout maximální rychlosti 216 km/h. Se slabším dieselovým motorem Scout sprintuje z klidu na 100 km/h za 9,1 sekundy a zrychlovat dokáže až k hodnotě 207 km/h. Se silnějším naftovým agregátem zrychluje Octavia Scout z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a jeho maximální rychlost činí 219 km/h.

 

Petr Mika

Redaktor

Bez komentáře

Přidejte komentář

Váš e-mail nebude nikde publikován.

Můžete použít tyto HTML tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>