Začínáme běhat – 3. týden

run-1342619_1920
Zobrazit galerii
3 fotek
jogging-1246596_1920
Začínáme běhat – 3. týden
jogging-1246596_1920

run-1342619_1920
Začínáme běhat – 3. týden
run-1342619_1920

run-1749410_1920
Začínáme běhat – 3. týden
run-1749410_1920

Máme tady další týden a podíváme se na naše pokroky a hlavně, jak pokračovat v co nejefektivnějším přístupu k běhání. Je tu již třetí týden, tak pojďme na to.

Zhodnocení minulého týdne

run-1749410_1920

Minulý týden jsme se věnovali zdokonalování a především v poznávání sebe sama. Běžci s vyšší úrovní kondice pak zkoumali ideální frekvenci dýchání a měli by si pomalu najít svůj ideální styl. Středně pokročilí by měli mít již také jasnou představu o svých fyzických i dechových možnostech a sportovci s horší fyzičkou se věnovali indiánskému běhu.

Jak to tedy šlo? Určitě si reálně zhodnoťte nastavené cíle, které jsme si stanovili. Zvládli jste je? Skvěle. Budeme pokračovat. Nastal někde problém? Nic se neděje a ukažme si na naše slabší stránky. Jestli byl problém s dechem, určitě na něj myslete i při dalších výbězích. Měli bychom s jistotou označit svůj stav a kondici a věnovat se vylepšování běžeckého stylu. Pokud jste cíl z minulého týdne nesplnili, věnujte se mu ještě tento týden a přidejte se, až si budete jistí.

Cíle tohoto týdne

jogging-1246596_1920

Tento týden budeme věnovat zlepšování běžeckého stylu. Nebudeme rozlišovat běžce s lepší a horší fyzičkou. Jde o to, abychom sami poznali své schopnosti, tělo a hlavně styl, který nám je pohodlný. Třetí týden je také dobrý na celkové zhodnocení. Baví vás běh nebo to není ono? Pokud se na to necítíte, je vhodný čas přejít na jiný sport. Stejně tak opačně. V případě, že vás to chytlo, je vhodný čas na výběr obuvi a sportovních potřeb.

Běžecký styl je velmi komplikovaný a hlavně široký pojem. Zahrnuje styl došlapu, délku kroků, intenzitu, ale také dýchání, kmitání rukama nebo styl prohnutí těla. Existují i speciální poradny, kde si můžete nechat mnohé veličiny profesionálně změřit. Jelikož běháme pro radost, zaměříme se především na došlap, kroky a intenzitu.

run-1342619_1920

Až poběžíte nebo budete běh prokládat indiánským během, věnujte pozornost došlapu. Šlápnete spíš na špičku nebo na patu? Děláte krátké nebo dlouhé kroky? Pomáháte si rukama? Hrbíte se při běhu nebo jste narovnaní? Jak je vám to pohodlné? Zapište si odpovědi na tyto otázky, v dalším díle se podíváme, co s tím.

Je lepší běh nebo plavání? A chodíte běhat i v zimě?

Jaroslav Pšeničný

Milovník cestování, kvalitního jídla, sportu a nevšedních zážitků. Hračička, kterého baví moderní technologie stejně jako stavebnice Lego. Zastánce názoru, že člověk by na sobě měl neustále pracovat. Požitkář.

Bez komentáře

Přidejte komentář

Váš e-mail nebude nikde publikován.

Můžete použít tyto HTML tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>